Praktické informace - dovolená autem

Cestování a zdravotní stav

Před odjezdem na dovolenou doporučujeme zjistit, jak dodržovat základní hygienická pravidla v zemi, kde budete trávit dovolenou. Doporučujeme také přijmout preventivní opatření, jako je očkování.

Cesta vlastním automobilem

Ve vašich cestovních dokladech bude uvedena adresa místa dovolené a název a adresa agentury, která vám v případě nouze pomůže na místě. Hosté obdrží klíče a informace o dovolené při příjezdu. Můžete se tak vyhnout stresu z cestování o víkendech. Mnoho ubytovacích zařízení umožňuje hostům přijet kterýkoli den v týdnu. Doporučujeme vám tuto možnost využít - a odlehčit tak sobě i okolí. Do Itálie nedoporučujeme cestovat 15. srpna, protože v tento den vrcholí italské letní prázdniny. Dopravní předpisy se v jednotlivých zemích liší (např. v Rakousku a Itálii jsou povinné reflexní vesty pro řidiče i spolujezdce, ve Slovinsku je celoročně povinná jízda s potkávacími světly atd), proto doporučujeme se před cestou informovat v ÚAMK.

Ubytování

Fotografie pokojů uvedené v nabídce jsou pouze ukázkové. Pokoje se mohou lišit od pokojů uvedených v nabídce. Ne každý pokoj v daném hotelu vypadá stejně jako pokoj prezentovaný v nabídce. Fotografie pokojů nepředstavují součást nabídky. Pokud máte zvláštní požadavky na pokoj, předáme je přímo hotelu. Přestože se TUI i hoteliéři snaží vyjít vstříc vašim přáním, není vždy možné je splnit. V takovém případě vás prosíme o pochopení. Nemůžeme vám také poskytnout písemnou záruku, že takové přání bude splněno. Host má nárok na ubytování v pokoji kategorie uvedené v cestovním potvrzení. V jižních zemích se nelze vyhnout tomu, že se do pokojů dostane hmyz. V těchto případech vás prosíme o pochopení.

Přistýlky

Nejsou součástí stálého vybavení místnosti. Musí být přenosné, aby je bylo možné rychle a efektivně umístit tam, kde jsou potřeba. To má však svou cenu: menší pohodlí a méně místa v místnosti. Pohovku nebo gauč lze použít také jako přistýlku.

Cigarety

V mnoha evropských zemích platí úplný zákaz kouření na veřejných místech. Prosazování zákazu v hotelech závisí na jejich vedení. Některé hotely mají speciální kuřácké prostory nebo kuřárny.

Dress code

Oblečení a požadavky částečně závisí na požadavcích hotelu, který jste si rezervovali. Většina z nich požaduje, aby si pánové na večeři vzali dlouhé kalhoty. Podrobnosti vám sdělíme v popisech jednotlivých hotelů.

Pokoje pro 1 osobu

Mnoho hotelů má pouze několik jednolůžkových pokojů. Ty se od 2lůžkových pokojů liší velikostí, vybavením a umístěním. Často je však možné rezervovat 2-lůžkový pokoj pro 1 osobu.

Toulavá zvířata

Během cesty můžete narazit na toulavé psy nebo kočky. I přes snahu personálu se mohou dostat do areálu hotelu nebo na pláž. Tato zvířata mohou přenášet nebezpečné nemoci, proto se vyhněte kontaktu s nimi a nekrmte je, protože tím zvýšíte jejich počet a zhoršíte jejich životní podmínky. Místní organizace na ochranu zvířat těmto tvorům jistě pomohou lépe.

Topení/klimatizace

Klimatizaci nebo topení lze očekávat pouze v případě, že je to uvedeno v popisu hotelu. Pokud jsou tyto systémy provozovány centrálně, provozní dobu si určují jednotliví hoteliéři. V mnoha autobusech, restauracích a hotelech je klimatizace zapnutá neustále, proto je vhodné vzít si s sebou také svetr nebo letní bundu. Používání klimatizace může být spojeno s akustickými rušivými vlivy. Centrálně řízená klimatizace nemá vždy rozsah regulace teploty.

Kreditní karty

Některá letoviska vyžadují, aby hosté zaplatili zálohu v hotovosti jako záruku za vybavení apartmánu nebo obsah minibaru v případě, že nemají kreditní kartu.

Internet

Poskytovatelem internetu je hotel. Internetový signál je závislý na technických a povětrnostních podmínkách a může docházet k výpadkům signálu bezdrátového internetu. Kromě toho se v průběhu sezóny může změnit způsob poskytování internetové služby (např. z bezdrátového internetu na kabelový) a také místo, kde je služba dostupná. Ceny za používání internetu jsou uváděny hotelem a mohou se změnit.

Domácí mazlíčci

Mnoho ubytovacích zařízení povoluje ubytování s domácími mazlíčky (obvykle se psy). Další informace naleznete v popisu hotelu. Případný příplatek je třeba uhradit na místě (krmivo pro zvířata není zahrnuto v ceně). Prosíme o pochopení, ale z hygienických důvodů není dovoleno vodit psy do restaurace, bazénu, sauny apod. Upozornění: Vezměte prosím na vědomí, že na jednu provedenou rezervaci je povoleno přivézt pouze jedno domácí zvíře. O povolení přivést dalšího domácího mazlíčka požádejte prosím provozovatele hotelu. Domácí zvíře musí být cestovní kanceláři nahlášeno při rezervaci.

Příjezd/odjezd

Obecným pravidlem v hotelovém průmyslu je, že hosté opouštějí své pokoje v den odjezdu do 12:00. Důkladný úklid pokoje je časově náročný, proto prosíme o trpělivost, pokud se po brzkém příjezdu nemůžete ihned nastěhovat do svého pokoje.

Velikost pokoje

Plocha uvedená v popisu pokoje zahrnuje celkovou užitkovou plochu včetně chodby a koupelny.

Televize

Téměř všechny hotely TUI jsou vybaveny satelitní TV. TUI však nemá žádný vliv na to, zda jsou v daném hotelu vysílány programy v českém jazyce. Kvalita příjmu někdy závisí také na poloze hotelu a na počasí.

Technické vybavení

Technické vybavení hotelů v jiných zemích nemusí vždy odpovídat standardům, které znáte. Dodržujte prosím veškeré pokyny k jejich používání. V některých zemích může docházet k občasným výpadkům elektřiny nebo vody. Dlouhodobá sucha mohou mít za následek omezení používání vody.

Stravování

V popisu hotelu najdete informace o nabízeném stravování. Hosté, kteří obývají jeden pokoj, si mohou objednat pouze stejný druh stravy a nápojů. Zvolená možnost je uvedena v potvrzení rezervace. Nápoje, a to i k jídlu (kromě snídaně), nejsou zahrnuty v ceně stravy. Nápoje v nabídce All Inclusive jsou k dispozici podle popisu u hotelového ubytování a rezervované nabídky. Časy podávání v hotelu se mohou mírně lišit od časů uvedených v nabídce.

All Inclusive

V mnoha hotelech se službou All Inclusive je z organizačních důvodů nutné nosit náramek. Popis služeb, které tvoří nabídku All Inclusive, najdete v popisech jednotlivých hotelů.

Spropitné

Vzhledem k tomu, že mzdy v sektoru služeb v zemích, kde trávíte dovolenou, jsou často velmi nízké, personál v hotelech, restauracích apod. rád přijme spropitné za poskytnuté služby. Podrobnosti o tom najdete na stránkách "Informace o jednotlivých zemích a ceny" u jednotlivých destinací.

Sport

Množství sportovního vybavení a sportovních hal či kurtů je obvykle dostatečné, ale vzhledem k vysoké poptávce, zejména v hlavní sezóně, je třeba počítat s určitými obtížemi, pokud jde o časový harmonogram, četnost a dobu sportování. Nelze například vyloučit čekání na uvolnění hřiště nebo kurtu.

Zábava

Ve většině hotelů se setkávají lidé z mnoha zemí. Hotely obvykle připravují bohatou nabídku zábavy. Programy jsou v různých jazycích, ne vždy v češtině.

Bazén a lehátka

Když je okolní teplota vysoká, je voda v bazénu skvělým způsobem, jak se ochladit. Aby tomu tak bylo i nadále, je třeba ji často měnit. Také když je bazén vybaven systémem cirkulace vody. Během této doby nelze bazén používat. Pokud je v katalogu uvedeno, že je bazén vyhřívaný, je na hoteliérovi, aby udržoval určitou teplotu vody. Ne vždy je také možné mít pro každého hosta dostatek lehátek a pár solí na opalování. Na veřejných plážích jsou lehátka a slunečníky zpravidla zpoplatněny.

Děti

Naše děti by měly být šťastné i na dovolené. Proto mnoho hotelů nabízí speciální animační programy. Pro většinu z nich platí požadavky odpovídající věku. Naši vychovatelé se starají o organizaci zábavných a sportovních her. Za příplatek je často možná celodenní péče. V některých hotelech je příplatek za dětskou postýlku a/nebo krmení kojenců (0-2 roky), který se platí na místě. Otevírací a zavírací doba dětských zařízení (např. skluzavek) je v kompetenci hoteliéra, protože vyžadují údržbu a technické přestávky. To platí i pro dětská hřiště, která mohou být otevřena a uzavřena v časech určených hotelem.

Hotelové animace

Součástí hotelové animace jsou aktivity v polštině a některé akce a aktivity v hotelu probíhají v cizích jazycích.

Pláže

Většina pláží je veřejná a přístupná všem. Péče o čistotu pláží je v kompetenci příslušné obce. Vlivem větru a mořských proudů se na plážích pravidelně usazují chaluhy a řasy. Šířka pláže a hloubka vody v pobřežní zóně závisí na přílivu a odlivu.

Stavební práce

Zařízení navštěvovaná turisty vyžadují čas od času renovaci. V případě, že ve vašem hotelu (resortu) nebo v jeho blízkosti budou probíhat stavební práce, budeme se snažit vás co nejdříve informovat o jejich povaze a rozsahu a o nepříjemnostech, které vám způsobí.

Studia a apartmány

Studia jsou jednopokojové byty, což znamená, že obývací pokoj a ložnice jsou spojeny v jeden celek. V případě bytů s 1 nebo 2 samostatnými ložnicemi je část ložnice obvykle oddělena od obývacího pokoje dveřmi. Ve výjimečných případech, kdy je ložnice oddělena závěsem nebo není oddělena od pokoje, je v popisu hotelu uvedena příslušná poznámka. Hotelové apartmány nemají kuchyň nebo kuchyňský kout, pokud to není uvedeno v jejich popisu.

Voda a elektřina

V důsledku dlouhotrvajícího sucha může v mnoha turistických oblastech docházet k pravidelnému nedostatku vody a někdy i k jejímu omezování. Totéž platí pro elektřinu. V takových případech uděláme vše, co je v našich silách, abychom minimalizovali nepříjemnosti s tím spojené. Technická zařízení v zahraničí ne vždy odpovídají polským standardům. Týká se to například plynových kotlů, sporáků atd. Dodržujte prosím veškeré pokyny týkající se jejich používání.

Před sezónou a po sezóně

V předsezónním a posezónním období se může stát, že majitel hotelu sníží počet nabízených služeb, jako je plážový bar, bar u bazénu, skluzavky, další restaurace, a to z důvodu nízkého počtu hostů nebo povětrnostních podmínek.

Turistický poplatek

V některých zemích je zavedený povinný dodatečný turistický poplatek, který nemusí být zahrnut v ceně pobytu. Jeho výše může činit až několik eur na osobu a den. Před plánováním cesty si ověřte předpisy v cílovém regionu. Daň platí klienti při příjezdu do hotelu.

Turistická daň, pojištění odpovědnosti v Itálii, poplatek za pobyt v Benátkách

V roce 2012 byla v některých turistických oblastech v Itálii zavedena turistická daň (podobná pobytové taxe). Hoteliéři se rozhodují, zda ji budou svým hostům účtovat, a není závislá na TUI. Může se pohybovat v rozmezí od 1 do 7 eur na osobu a den v závislosti na regionu a úrovni hotelu. Turistickou daň platí zákazníci při příjezdu do hotelu.

Od 1. ledna 2022 musí každá osoba, která využívá sjezdovky, uzavřít pojištění odpovědnosti za úraz na sjezdovce. Ověření probíhá na základě předložení pojistného certifikátu nebo čísla pojistné smlouvy. Osoby, které se chystají na sjezdovky, by si měly vzít pojistný list s sebou. Absence pojistky bude mít za následek odebrání skipasu a pokutu. Turisté, kteří se v Benátkách zdrží pouze jeden den, budou od dubna 2024 povinni zaplatit poplatek ve výši přibližně 5 eur za pobyt ve městě. Poplatek je třeba uhradit prostřednictvím k tomu určených internetových stránek.

Co byste neměli vyvážet z dané země do České republiky

Úplné informace o množstevních normách, povoleních a předmětech, které se do země nesmí dovážet, najdete na internetových stránkách celní správy: https://www.celnisprava.cz/cz/celni-urad-pro-jihomoravsky-kraj/Stranky/informace-pro-cestujici.aspx